Xerrada del Mossos d’Esquadra a l’alumnat de 4t ESO

 

Els Mossos d’Esquadra han visitat l’institut per a impartir uns tallers sobre l’ús indegut de les imatges a les xarxes socials adreçat a l’alumnat de 4t d’ESO.

A partir del visionat d’un curtmetratge i el seu posterior anàlisi i reflexió, s’ha propiciat el pensament alternatiu i conseqüencial, l’alumnat s’ha adonat dels perills d’internet i de com podem fer que les nostres interaccions a la xarxa siguin més segures, destacant la importància de filtrar allò que fem públic.

Amb un llenguatge planer i clar hem aprés conceptes nous com sexting, que significa enviament de missatges o imatges eròtiques via mòbil, xats o xarxes socials, grooming, assetjament sexual cap a menors mitjançant identitats falses; o petjada digital: el rastre que ve donat per la informació que els navegadors deixen en les webs que visitem o les adreces IP que ens assignen els proveïdors d’internet, etc.

Els agents que han fet el taller han increpat l’alumnat: vosaltres sou la generació que heu estat educats en igualtat, teniu l’obligació de treballar pels vostres drets!

Ens ha quedat clar que vulnerar la intimitat de les persones és delicte, que la ignorància de la llei no eximeix del seu compliment, que cada cop hi ha més jurisprudència sobre condemnes per delictes que atempten contra la privacitat: espiar el mòbil d’algú sense el seu consentiment representa una pena de 2 anys de presó!

Han insistit molt en què la prevenció és fonamental per a evitar situacions no desitjades. Així que ja ho sabeu, abans de clicar en “publicar” o “compartir” penseu en la petjada digital i poseu-vos en la pell dels altres!!!

 

20170321_115426 IMG-20170317-WA0008 IMG-20170317-WA0007 20170321_115620

Joana Subirats Àlvarez, Professora de filosofia

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>