Crònica de la xerrada de Xesco Espar

 

Tal i com vàrem informar en un article anterior, el passat dimecres dia 3 de maig ens va visitar al centre el Sr. Xesco Espar.  La visita es va dividir en dues parts: la primera de 16h30 a 18h30 en format de formació interna a l’equip docent del centre i la segona part de 19h30 a 21h en format de xerrada oberta a la comunitat educativa.

La temàtica d’exposició es va centrar en els aspectes de treball en equip, lideratge i educació en valors a través de l’esport. L’activitat va resultar molt interessant, provocant la reflexió entre els assistents amb idees controvertides o un discurs “incòmode” (emprant paraules seves) que parteix d’un plantejament de màxima autoexigència i millora contínua per assolir qualsevol mena d’objectiu (personal o professional, individual o d’equip).  Si voleu tenir-ne una lectura des d’un punt de vista més personal podeu visitar el blog de Pep Casanova, però a continuació us compartim algunes de les reflexions de Xesco Espar anotades puntualment al llarg de la vesprada i que us ajudaran a fer-vos una idea de la línia discursiva del ponent:

  • “No vinc a ensenyar res, sinó a explicar com sóc i com ho visc, potser resulta incòmode perquè sóc molt autoexigent.”
  • “No hi ha límits per créixer, excepte un mateix, com els arbres.”
  • “I jo què vull ser, me vaig preguntar. I vaig deixar 2 anys a telecos per anar a INEF perquè volia ser entrenador”
  • “El principal factor limitant que té un alumne per créixer és la seva autoimatge, molts cop generada per nosaltres”
  • “Als entrenadors no se’ns jutja pel que sabem, sinó pel resultat en cada jornada dels nostres equips.”
  • “Liderar és a dirigir com educar a ensenyar”
  • “Els instituts no haurien de ser d’ensenyament sinó d’aprenentatge, ja esteu canviant els noms!”
  • “1a llei del Rendiment Personal: Frp=Talent x Actitud^2. Quan l’actitud és inferior a 1, el factor multiplicatiu quadràtic divideix el nostre talent i es pot perdre.”
  • “Sense ambició ni es guanyen partits. No es tracta de ser millor que l’altre, sinó millor que un mateix.”
  • “Els hàbits segueixen la llei de la inèrcia, però quan arribes a trencar-la per la millora continua pots créixer.”
  • “El rendiment col.lectiu relaciona factors qualitatius (talent d’equip, sistemes) amb quantitatius (actitud,valors)”
  • “HUMILITAT: t’has de deixar ajudar, s’ha de renunciar a fer les coses si n’hi ha un altre que ho fa millor.”
  • “Quan es perd la confiança d’equip, es perd el compromís, els conflictes no afloren, i per tant no se solucionen.”
  • “En un equip 1+1=3, en un grup: 1,5”
  • “Liderar és enfocar l’atenció de la gent allà on cal”
  • “Una cadena és tan forta com la seva baula més feble.”
  • “La nostra missió és desenvolupar els talents que ens són donats i posar-los al servei dels altres.”
  • “Liderar és veure quan els altres no hi veuen. La realitat és la que és però també la que nosaltres mirem.”
  • “Hi ha partits a la vida on perdre’ls representa que no hi ha demà, la grandesa està en aixecar-te ràpid i crear un nou demà.”
  • “Liderar suposa reinterpretar l’entorn per canviar l’estat emocional.”
  • “Liderar és servir i donar suport incondicional.”
  • “Si has de marxar d’un lloc que sigui per fer-la grossa.”
  • “Liderar és sorprendre. Saber crear moments màgics.”
  • “Liderar és mostrar l’exemple.”
  • “La nostra autoexigència determina la seva autoexigència.”
  • “Liderar és ajudar-los a créixer. No demana que sigui més fàcil, demana que sigui millor.”
  • “Més important que l’objectiu, és la persona en què et converteixes per intentar-ho.”
  • “Liderar és fer-los creure en ells i donar-los confiança.”
  • “Qui t’estima? Avui què has après? Cada nit li feia aquestes dues preguntes als meus fills abans d’anar a dormir”
  • “I qui ens motiva? Dissenya una visió fascinant, entusiasta i optimista. Dissenya un entorn de suport.Viure curiós i agraït.”

Des d’aquí som nosaltres, el qui en nom de la nostra comunitat educativa, volem agraïr a Xesco Espar la seva visita, ha estat un plaer i un privilegi compartir les seves reflexions de primera mà.

Encara no hi ha comentaris.

Deixa un comentari