SORTIDA  A TORTOSA

El passat dijous dia 19 d’abril el grup de 3r d’ESO B va anar d’excursió a Tortosa, es va utilitzar el transport públic per ser respectuosos amb el medi i coherents amb el nostre ideari.

Durant tot el dia vam passejar per la capital del Baix Ebre en un recorregut per la nostra història. Vam començar amb les explicacions de la professora Joana Subirats davant l’antiga estació del Carrilet de La Cava, del qual vam veure la màquina al parc Teodor González. Allí també vam trobar la Llotja, edifici gòtic del segle XIV, ara la casa del gegants que mostren la singularitat de Tortosa com a cruïlla geogràfica (muntanya, riu i mar). A Tortosa hi podem trobar les petjades de les diferents cultures que ha acollit: ibera, romana, musulmana, jueva i cristiana.

Després vam esmorzar al Mercat Municipal edifici modernista obra de Joan Abril i Joan Torras. A continuació vam visitar els Reials Col·legis (1564), on s’educava en la fe cristina als moriscos conversos. El professor Manel Llarch ens va explicar el significat de les escultures del pati central, l’únic pati renaixentista a Catalunya, on podem veure 19 parelles reials des de Ramon Berenguer IV i Peronella d’Aragó fins a Felip III i Margarida d’Àustria. El conjunt dels tres edificis acull l’Arxiu Històric de les Terres de l’Ebre, l’Escola Oficial d’Idiomes i el Centre d’Interpretació del Renaixement.

També vam contemplar l’arquitectura dels Palau Oriol, Palau Oliver de Boteller, Palau Despuig, Palau Montagut (conegut com la Casa de les Aigües, seu de la Comunitat de Regants de l’Esquerra de l’Ebre), la Casa Brunet, d’estil modernista actual seu de la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Tortosa, el portal dels Romeus (estil gòtic, part de la ruta de Sant Jaume), l’Esglèsia de la Catedral Basílica de Santa Maria de Tortosa, la plaça de la Cinta (també coneguda com la plaça de l’Olivera), …

Vam pujar fins al castell de la Suda, vam visitar les fortificacions de les avançades de Sant Joan, des d’allí vam distingir les muralles més antigues, altes i primes, de les més actuals, més amples i baixes, i allunyades del nucli de la ciutat perquè no arribessen las bales dels canons…

A la tarda vam passejar pel call jueu, fins la Torre del Cèlio i vam acabar visitant el Museu Arqueològic de Tortosa, on vam descobrir monedes, ceràmica, etc., restes de totes les civilitzacions que han florit a la vora del riu Iber.

Va ser un dia molt aprofitat!!!! I ens ho vam passar molt bé.

Joana Subirats, professora de Ciències Socials i Filosofia

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>